سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 74
کل بازدید : 204614
کل یادداشتها ها : 547
خبر مایه


تکنولوژی STARVIS دوربین مدار بسته

به تازگی شرکت سونی با معرفی یک تکنولو‍ژی جدید به نام تکنولوژی STARVIS دوربین مدار بسته در تصاویر سنسور cmos توانسته است به عملیات موفقیت آمیزی دست یابد.

 

همانطور که می دانید برای تبدیل اطلاعات نوری به اطلاعات الکتریکی لازم است که یک مبدل وجود داشته باشد حال مبدلی که در دوربین های مدار بسته این کار را انجام می دهد سنسور است.

تکنولوژی STARVIS دوربین مدار بسته به نسبت سایر سنسور ها برتری خاصی دارد که می تواند در نور کم تصاویر بسیار با کیفیت را ارائه دهد.

حتی از تکنولوژی STARVIS دوربین مدار بسته در موارد صنعتی نیز می توان استفاده نمود.حساسیت سنسورهای coms با کمک تکنولوژی STARVIS دوربین مدار بسته به قدری بالاست که می توان تصاویر قابل استفاده را در شب دریافت نموده و تصویر را با نوردهی از پشت شفاف سازی  نمود و این جزء برتری های خاص این تکنولوژی پیشرفته به شمار می آید.

برتری تکنولوژی STARVIS دوربین مدار بسته

و در حقیقت بخواهیم علت اصلی برتری این تکنولوژی را برای شما بازگو کنیم اینطور است که سونی توانسته با این تکنولوژی STARVIS دوربین مدار بسته حساسیت به نور را از طیف ماورای نور مرئی به سمت محدوده ی مادون قرمز افزایش دهد .و همان طور که در مطالب قبلی به آن اشاره شد برای دید مناسب در شب از دوربین مدار بسته هایی استفاده می شود که طیف مادون قرمز را حتما داشته باشند.حساسیت این سنسور اینچنین تخریب زده شده است :200 میلی ولت یا بیشتر در هر یک میکرومتر است.و توسط این تکنولوژی جدید سنسور قادر است تصاویر با کیفیت و زنده را در هر دو طیف مرئی و مادون قرمز ایجاد کند .پس از ورود این تکنولوژی STARVIS به بازار شرکت های دیگر نیز دوربین های مختلف را به بازار عرضه نموده که پایه و بیس ساختاری آنها استفاده از همین تکنولو‍ژی جدید برای پردازش تصویر است.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ