سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 21
کل بازدید : 204295
کل یادداشتها ها : 547
خبر مایه


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

  

آداپتور دوربین مدار بسته

معمولا از آداپتور دوربین مداربسته به عنوان یک مبدل استفاده می شود.میزان ولتاژ مورد استفاده دوربین مداربسته 12 ولت می باشد.انتخاب دوربین مداربسته شاید درابتدا سخت به نظر برسد اما ما در ابتدا تصمیم داریم در مورد کارایی آن توضیحاتی در اختیار شما قرار دهیم. تا شما در خرید آداپتور دوربین مدار بسته بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

 

از آنجایی دوربین مدار بسته  از طریق یک رابط که همان آداپتور دوربین مدار بسته می باشد به شبکه می تواند متصل باشد.

کارایی که آداپتور دوربین مدار بسته دارداین است که می تواند ولتاژ 220 ولت را از شبکه دریافت کند و برای قابل استفاده بودن آن را به ولتاژ 12 ولتی تبدیل کند .

حال فاکتور هایی که شما برای خرید دوربین مدار بسته به آن نیاز دارید به دانستن میزان ولتاژ منتهی نمی شود بلکه مورد دیگری که اهمیت دارد میزان جریان است جریانی که آداپتور از آن عبور می کند بستگی دارد به آنچه که به آداپتور متصل است هرچه که این وسیله ی متصل شده بزرگتر باشد طبعا جریان عبوری هم بیشتر خواهد شد.

آداپتور دوربین مدار بسته و تعیین ولتاژ

مثلا میزان ولتاژ مورد نیاز دوربین مدار بسته آنالوگ :500 میلی آمپر است که معادل0.5 آمپر است و یک معادله ساده برای 4 دوربین مدار بسته آمپر مشخص و مورد استفاده 2 آمپر می باشد.البته این هم بستگی دارد به آداپتوردوربین مدار بسته که شما به عنوان منبع تغذیه از آن استفاده می کنید در صورتیکه از یک آداپتور استفاده کنید این معادله برقرار است اما در غیر اینصورت از 4آداپتور به صورت جداگانه استفاده می کنید.

توجه داشته باشید که آداپتور دوربین مدار بسته بسیار مهم است آداپتور خوبی داشته باشید در هزینه ی شما بسیار صرفه جویی خواهد شداما در صورتیکه آداپتورتان خراب باشد به قطع ارتباط و نداشتن تصویر منجر خواهد شد .ضمننا با افزایش تعداد دوربین های مدار بسته به تعداد آداپتور بیشتری خواهید داشتالبته با یک منبع تغذیه نیاز همچنین این مورد را نیز اضافه می کنیم که  منبع تغذیه  می تواند به صورت مشترک و یا مجزا باشد .استاندارد لحاظ شده برای ولتاژ دوربین مدار بسته در حدود 12 ولت  است .


  

فریم دوربین مدار بسته

واژه ی FPSمخفف کلمه ی: Frame Per Secon و به معنی تعداد تصاویر قابل مشاهده برای فرد در ثانیه است که به آن فریم دوربین مدار بسته گویند.

 

در واقع تصویر هایی که شما به صورت متحرک می بینید در واقع تصاویری هستند که در ابتدا به صورت  ثابت بوده اند با نمایش متوالی این تصاویر برای ببیننده  این طور به نظر می رسد که تصاویر متحرکند درحالیکه ثابتد اند و فقط با نمایش متوالی آنهاست که برای فرد ببیننده متحرک تلقی می شوند .برای دریافت جزییات بیشتر تعداد فریم بر ثانیه مهم است که هر چقدر که بیشتر باشد جزییات بیشتری در دوربین مدار بسته ضبط خواهد شد و فرد ببیننده در تصویر جزییات بیشتری را دریافت می کند. اما این قسمت هم بستگی به عواملی دارد مثلا به بینایی انسان هم ارتباط دارد. چشم انسان به طور معمول قادر است 10 تا 12 فریم را ببیند .اما در بررسی های جدید انجام شده گزارش ها حاکی از آن است که افرادمایلند این فریم را ارتقا دهند .

اهمیت فریم دوربین مدار بسته

اهمیت فریم دوربین مدار بسته زمانی آشکار می شود که تصاویر متحرک داشته باشیم .مثلا نرخ های با تعداد بیشتر جزییات بیشتری را نیز نمایش می دهند و نرخ هایی با تعداد کمتر جزییات کمتری را به نمایش می گذارند و ممکن است زمانی که تعداد نرخ تصویر کمتر است تصاویر به صورت تار دیده شوند و جزییات قابل بررسی نباشد که این مورد از معایب محسوب می شود.مثلا حد معمول فریم بر ثانیه در تصاویر تلوزیونی حدود 25 فریم می باشد و همین عدد برای داشتن تصویری با کیفیت کفایت می کند.نرخ فریم دوربین مدار بسته ای که قرار است جزییات تصویر را نشان دهد بسیار مهم است.در صورتیکه بخواهید دوربین مدار بسته خوبی را خریداری کنید حتما به این نکته توجه داشته باشید .با افزایش تعداد فریم تصاویر با کیفیت تر خواهد بود همچنین ضبط و ذخیره ی آن در دستگاه DVR  به سرعت انجام می شود بنابراین در قسمت نظارتی جزییاتی باقی نخواهد ماند.هر چه تعداد فریم بالاتر باشد حجم بالایی از حافظه لازم است تا بتواند این حجم اطلاعاتی دریافت شده را  دوربین مدار بسته ذخیره نماید .

اهمیت فریم دوربین مدار بسته در تصویر

پس در اینجا یک رابطه ی مستقیم وجود دارد هرچه تعداد فریم دوربین مدار بسته بیشتر حجم پهنای باند هم بیشتر خواهد بود .تاری تصویر ارتباطی به تعداد فریم ندارد بلکه آنچه که به فریم مربوط می شود همان روان بودن تصاویر است.

 


  

تکنولوژی STARVIS دوربین مدار بسته

به تازگی شرکت سونی با معرفی یک تکنولو‍ژی جدید به نام تکنولوژی STARVIS دوربین مدار بسته در تصاویر سنسور cmos توانسته است به عملیات موفقیت آمیزی دست یابد.

 

همانطور که می دانید برای تبدیل اطلاعات نوری به اطلاعات الکتریکی لازم است که یک مبدل وجود داشته باشد حال مبدلی که در دوربین های مدار بسته این کار را انجام می دهد سنسور است.

تکنولوژی STARVIS دوربین مدار بسته به نسبت سایر سنسور ها برتری خاصی دارد که می تواند در نور کم تصاویر بسیار با کیفیت را ارائه دهد.

حتی از تکنولوژی STARVIS دوربین مدار بسته در موارد صنعتی نیز می توان استفاده نمود.حساسیت سنسورهای coms با کمک تکنولوژی STARVIS دوربین مدار بسته به قدری بالاست که می توان تصاویر قابل استفاده را در شب دریافت نموده و تصویر را با نوردهی از پشت شفاف سازی  نمود و این جزء برتری های خاص این تکنولوژی پیشرفته به شمار می آید.

برتری تکنولوژی STARVIS دوربین مدار بسته

و در حقیقت بخواهیم علت اصلی برتری این تکنولوژی را برای شما بازگو کنیم اینطور است که سونی توانسته با این تکنولوژی STARVIS دوربین مدار بسته حساسیت به نور را از طیف ماورای نور مرئی به سمت محدوده ی مادون قرمز افزایش دهد .و همان طور که در مطالب قبلی به آن اشاره شد برای دید مناسب در شب از دوربین مدار بسته هایی استفاده می شود که طیف مادون قرمز را حتما داشته باشند.حساسیت این سنسور اینچنین تخریب زده شده است :200 میلی ولت یا بیشتر در هر یک میکرومتر است.و توسط این تکنولوژی جدید سنسور قادر است تصاویر با کیفیت و زنده را در هر دو طیف مرئی و مادون قرمز ایجاد کند .پس از ورود این تکنولوژی STARVIS به بازار شرکت های دیگر نیز دوربین های مختلف را به بازار عرضه نموده که پایه و بیس ساختاری آنها استفاده از همین تکنولو‍ژی جدید برای پردازش تصویر است.


  

اتاق مانیتورینگ دوربین مدار بسته چیست؟

اتاق مانیتورینگ دوربین مدار بسته یا به عبارتی همان تماشاخانه ی تصویر می باشد که برای بررسی و ارزیابی بهتر جزییات تصویر طراحی شده است.

 

اتاق مانیتورینگ دوربین مدار بسته چگونه طراحی شده است ؟

معمولا برای بازبینی مراکز  عمومی و پرتردد مثل پاسا‍‍ژها ممکن است بررسی با مثلا یک و یا چند دوربین کاره ساده وراحتی نباشد برای تسهیل بررسی یک سیستمی طراحی شده به نام اتاق مانیتورینگ دوربین مدار بسته در این اتاق چندین دسته دوربین در تعداد بالا در نظر گرفته می شود که برای هر دوربین یک مانیتور اختصاصی در نظر گرفته شده است و این اتاق مانیتورینگ دوربین مدار بسته مجهز شده است به انواع با کیفیت ترین وسایل که بتواند بررسی دقیقی را از محیط پرتردد برای شما فراهم آورد با استفاده از این گستره دید میدانی که دارید قطعا دید بهتری از جزییات خواهید داشت .در نظر بگیرید که کنترل و حساسیت بررسی یک محیط برای شما بسیار با اهمیت و حیاتی باشد مثل مراکزی همچون بیمارستان ها و طوری باشد که لازم باشد در 24 ساعت شبانه روز توسط ناظرین تحت بررسی باشد.

اتاق مانیتورینگ دوربین مدار بسته و دریافت جزییات

خوبی که اتاق مانیتورینگ دوربین مدار بسته دارد این است که شما با تعداد افراد ناظر کمتر می توانید بیشترین اطلاعات تصویری را دریافت نمایید تصاویر در مانیتوریهای جداگانه و اختصاصی که هر کدام از اینها به صورت مجموعه در یک صفحه کلی نمایش داده می شوند .یعنی با 2 ناظر و 4 مانیتور می توانید 32 تصویر مجزا را در آن واحد دریافت نمایید. و بر فرض در تصویر شماره 8 رویدادی رخ می دهد می توانیذد با بزرگتر کردن تصویر همه جزییات را دریافت کنید.

مانیتورینگ ها می توانند در سایز های مختلفی باشند در صورتیکه در سایز بزرگ تری طراحی شده باشند تصاویر بیشتری دریافت می شود.و درصورتیکه مانیتور ها در سایز های کوچکتری باشند تصویر به صورت تکی قابل مشاهده هستند.یک حسن خوب دیگری هم که  در اتاق مانتیورینگ دوربین مدار بسته وجود دارد این است قابلیت تنظیم لنز دوربین مدار بسته را برای فرد ناظر وجود دارد.البته این مورد مربوط به دوربین های اسپید دام و زوم دار می باشد.فرد ناظر یا به طریقه ی اتوماتیک و یا به صورت دستی در اتاق کنترل با کمک دستگاهی به نام کیبرد کنترلر قادر است مسیر و جهت در دوربین های گردان و اسپید را تغییر دهد و حتی می تواند امکانی بازبینی قسمت های مشخصی را برای نگهبانان را در ساعتی معین فراهم آورد.


  




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ