سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 62
بازدید دیروز : 158
کل بازدید : 204592
کل یادداشتها ها : 547
خبر مایه


فریم دوربین مدار بسته

واژه ی FPSمخفف کلمه ی: Frame Per Secon و به معنی تعداد تصاویر قابل مشاهده برای فرد در ثانیه است که به آن فریم دوربین مدار بسته گویند.

 

در واقع تصویر هایی که شما به صورت متحرک می بینید در واقع تصاویری هستند که در ابتدا به صورت  ثابت بوده اند با نمایش متوالی این تصاویر برای ببیننده  این طور به نظر می رسد که تصاویر متحرکند درحالیکه ثابتد اند و فقط با نمایش متوالی آنهاست که برای فرد ببیننده متحرک تلقی می شوند .برای دریافت جزییات بیشتر تعداد فریم بر ثانیه مهم است که هر چقدر که بیشتر باشد جزییات بیشتری در دوربین مدار بسته ضبط خواهد شد و فرد ببیننده در تصویر جزییات بیشتری را دریافت می کند. اما این قسمت هم بستگی به عواملی دارد مثلا به بینایی انسان هم ارتباط دارد. چشم انسان به طور معمول قادر است 10 تا 12 فریم را ببیند .اما در بررسی های جدید انجام شده گزارش ها حاکی از آن است که افرادمایلند این فریم را ارتقا دهند .

اهمیت فریم دوربین مدار بسته

اهمیت فریم دوربین مدار بسته زمانی آشکار می شود که تصاویر متحرک داشته باشیم .مثلا نرخ های با تعداد بیشتر جزییات بیشتری را نیز نمایش می دهند و نرخ هایی با تعداد کمتر جزییات کمتری را به نمایش می گذارند و ممکن است زمانی که تعداد نرخ تصویر کمتر است تصاویر به صورت تار دیده شوند و جزییات قابل بررسی نباشد که این مورد از معایب محسوب می شود.مثلا حد معمول فریم بر ثانیه در تصاویر تلوزیونی حدود 25 فریم می باشد و همین عدد برای داشتن تصویری با کیفیت کفایت می کند.نرخ فریم دوربین مدار بسته ای که قرار است جزییات تصویر را نشان دهد بسیار مهم است.در صورتیکه بخواهید دوربین مدار بسته خوبی را خریداری کنید حتما به این نکته توجه داشته باشید .با افزایش تعداد فریم تصاویر با کیفیت تر خواهد بود همچنین ضبط و ذخیره ی آن در دستگاه DVR  به سرعت انجام می شود بنابراین در قسمت نظارتی جزییاتی باقی نخواهد ماند.هر چه تعداد فریم بالاتر باشد حجم بالایی از حافظه لازم است تا بتواند این حجم اطلاعاتی دریافت شده را  دوربین مدار بسته ذخیره نماید .

اهمیت فریم دوربین مدار بسته در تصویر

پس در اینجا یک رابطه ی مستقیم وجود دارد هرچه تعداد فریم دوربین مدار بسته بیشتر حجم پهنای باند هم بیشتر خواهد بود .تاری تصویر ارتباطی به تعداد فریم ندارد بلکه آنچه که به فریم مربوط می شود همان روان بودن تصاویر است.

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ